Jak zhubnout

docela jsem si prožila anorexie ale to je už minulost jak de videt ale ja se stim porad nemuzu smirit ted sem zase tlusta co bych mela dela t odepis prosim co nejdřív. Váha 65 výška156 a normalne se hybu dik Kačenka

Ahoj, díky za důvěru, pokusím se na to nějak odpovědět. Mám pro tebe 2 zprávy – jednu dobrou a druhou trochu horší. Ta první docela dobrá je, že na základě výpočtu z výšky a váhy máš jen mírnou nadváhu. Do přehoupnutí se na „ideální váhu“ chybí jen 5 kg dolů, takže tvůj cíl je dostat se alespoň na 60 kg. To není nijak velmi těžký cíl. Druhá a o něco horší zpráva je, že pokud se na tuto váhu dostaneš je vlastně ze všeho nejhorší a velmi těžké si jí udržet. Proto aby sis jí dlouhodobě udržela (a tím mám na mysli roky ne týdny nebo měsíce) je potřeba hubnout hroooozně pomalinku (maximálně 2 kg za měsíc) a udělat takové změny v jídelníčku a ve svém myšlení, které nebudeš mít velký problém dodržet. Ze všeho nejdůležitější je pravidelnost a důslednost. Být tebou začala bych hned, protože úplně ta nejhorší zpráva je, že z mírné nadváhy často léty vzniká větší nadváha a od té už není krok k obezitě a velkým zdravotním potížím. Samozřejmě, že jakékoliv pokusy o drastické a rychlé hubnutí končí jojo efektem (návrat k původní váze plus něco navíc) v horším případě bulimií nebo anorexií. Přirozená harmonie tvého metabolismu se s každým takovým nešetrným zacházením porušuje a zhubnout by mohlo být čím dál těžší. Takže od toho ruce pryč. Pro začátek doporučuji ÚPLNĚ vysadit vše z bílé mouky (rohlíky, housky, bagety apod.), veškeré cukrovinky, salámy, hamburgery, párky a hranolky. Místo pečiva jez nejlépe vlákninový chléb (knackebrot), nebo tmavý chléb. Pravidelně musíš jíst 5-6x denně, mít mezi jídlem aspoň 2 hodiny, pokud nevydržíš tak jablko, hruška, mrkev, případně bílý jogurt. K pití jen neslazené nápoje bez bublinek, nebo čaj, pokud slazený tak medem. Na noc klidně něco sněz, abys neměla problém usnout nejlepší je kousek libového masa, neslazený jogurt nebo tvrdý sýr. Mají totiž proteiny a ty mají tu vlastnost, že zasytí a neukládají se ve formě tuku, což je na noc nejhorší. Pokud si dáš něco kaloričtějšího (sladkost apod.) tak nějak zajistit, aby se to hnedka spálilo – takže následuje procházka v rychlém tempu, cvičení v ostřejším tempu, jízda na kole, práce v domácnosti nebo na zahradě apod. 30 minut nějakého rychlejšího pohybu denně, nebo alespoň obden by mělo být samozřejmostí. Příliš nedoporučuji běhání, má tu nevýhodu že velmi zatěžuje klouby a páteř, obzvlášť při nějakém kile navíc. Rozhodně se nevyhýbej klasickým obědům v normální porci, do večera je spálíš a tělo v poledne dobít baterky potřebuje. Když to bude něco hodně kalorického, tak prostě sněz trochu míň přílohy. Taky je potřeba zamyslet se nad tím, proč jsi přibrala. Může jít třeba o velký stres ve škole nebo v práci, nějaké trápení ve vztazích, nervozitu z nějaké životní změny apod. Jídlem se možná jen uklidňuješ. Některé problémy k životu patří, obvykle je čas vyřeší, ale ne mávnutím proutku. Ale v tom případě je potřeba najít si nějaký jiný způsob relaxace – cvičení, tanec, pouštění oblíbené hudby, malování nebo cokoli jiného při čem na jídlo zapomeneš a zároveň dosáhneš pocitu uvolnění. Pokud nebudeš vyloženě hubout, nevadí, je možné že se tvůj organismus musí dostat do rovnováhy, dobré prozatím bude když nebudeš přibírat. Časem možná hubnutí přijde i přestože to nepůjde hned. Základem je trpělivost a umění si některé věci odepřít. Taky doporučuji omezit sezení, tím myslím, že když nemusíš sedět, tak raději nějam jít, něco dělat u čeho se nesedí, rozhýbeš špíčky i mysl :–) Tak držím palce!